לפיד ביקר במג"ב: "מדינה שלמה סומכת עליכם"

בנצי לייזרוביץ No Comments on לפיד ביקר במג"ב: "מדינה שלמה סומכת עליכם"

ראש הממשלה לפיד: "מדינה שלמה סומכת עליכם. אנשים שולחים את הילדים לבית הספר, הולכים לעשות קניות, הולכים לבקר בשוק, וההנחה היא שאתם נמצאים שם בשבילם ושאתם תשמרו עליהם. זאת מדינה שלמה שהלב שלה ממשיך לפעום מתוך תחושה של ביטחון, ותחושת הביטחון הזו רק אתם נותנים"

צילום: קובי גדעון / לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר היום (שלישי) בבסיס האימונים של משמר הגבול במכמש, יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב.

לביקור התלוו גם סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מנכ"ל משרד הבט"פ תומר לוטן, המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן וסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומג"ב.

תחילה קיבל ראש הממשלה סקירה על החיל ממפקד מג"ב. בסקירה הוצגו היחידות השונות, האתגרים המבצעיים, והפעילות בגזרות השונות במדינה.

לאחר מכן, ביקר רה"מ לפיד בנקודת תצפית בבסיס וצפה בשני תרחישים, השתלטות על מחבל באוטובוס וחדירת מחבל לקו התפר. בהמשך ביקר ראש הממשלה בנקודת הדמייה של איזור שער שכם ובתרחיש נטרול מחבל.

לאחר מכן, סייר רה"מ בשטח אימון המדמה את סמטאות העיר העתיקה, וצפה בתרחיש נטרול ע"י יחידת המסתערבים. לסיום נפגש ראש הממשלה לשיח עם לוחמים ולוחמות מיחידות מג"ב, ימ"ס וימ"מ.

ביקור ראש הממשלה יאיר לפיד במרכז האימונים של משמר הגבול, מעלה מכמש. צילום - קובי גדעון / לע"מ,

קובי גדעון / לע"מ

לפיד אמר ללוחמים: "אני לא יודע אם אתם מצליחים לחשוב על זה ביום-יום שלכם, אבל מדינה שלמה סומכת עליכם. אנשים שולחים את הילדים לבית הספר, הולכים לעשות קניות, הולכים לבקר בשוק, וההנחה היא שאתם נמצאים שם בשבילם ושאתם תשמרו עליהם.

"זאת מדינה שלמה שהלב שלה ממשיך לפעום מתוך תחושה של ביטחון, ותחושת הביטחון הזו רק אתם נותנים.

"באתי הנה בעיקר להגיד לכם תודה בשם מדינת ישראל. על מה שאתם עושים, על מה שאתם, ועל העובדה שהחלטתם להקדיש את חייכם למשהו כל-כך משמעותי כמו שלומם וביטחונם של תשעה מיליון בני אדם.

"מאוד התרשמתי – כל מה שראיתי היה מקצועי, עשוי היטב, ורואים שמוקדש לזה גם לב וגם ידע. יש משהו מרגש ומחמם לב ברעיון של אנשים צעירים, שאתם מספיק מוכשרים בשביל להצליח בכל דבר אחר. בחרתם לשרת מטרה גדולה מכם, את המדינה שלכם, המשפחות שלכם. אני סומך עליכם בדבר שהכי חשוב לי בעולם שזה החיים של הילדים שלי".

צילום: קובי גדעון / לע"מ

קובי גדעון / לע"מ

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "משמר הגבול הוא אחד מעמודי התווך המרכזיים בביטחון הלאומי של מדינת ישראל מאז הקמתה, ובוודאי בשנים האחרונות. לוחמי ולוחמות משמר הגבול בשירות חובה, בקבע, במילואים והמתנדבים, נמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ובפשיעה, ובמקרים רבים חוצצים בגופם בין מחבלים לאזרחי ישראל. הם פועלים ביחד עם שאר זרועות הביטחון במצבים מורכבים מאוד – באומץ, בנחישות, במקצועיות ובמסירות עד כדי סיכון חייהם – ובעיתות חירום יגיעו לכל מקום בו אזרחי ישראל יהיו זקוקים להם. הם ערובה לביטחון האישי ולתחושת הביטחון האישי של אזרחי ישראל.

"בשנה האחרונה עובר משמר הגבול תהליך של התקדמות והתעצמות כפי שלא עבר עשרות שנים. לא חיכיתי לדו"ח מבקר המדינה כדי להוביל את השינויים האלו, שהם תוצאה של הפקת לקחי אירועי 'שומר החומות', שכוללים את הקמת המשמר הישראלי וחיזוק הכוח הקיים".



0 תגובות